W obecnych czasach bycie sprzedawcą nie jest trudne. Sprzedawać można praktycznie wszystko i wszystkim, a sfera możliwości z każdym rokiem się powiększa. Jednak, można próbować sprzedawać lub sprzedawać skutecznie. Wielu rzeczy można się nauczyć, resztę przyniesie doświadczenie. Książki o sprzedaży to kategoria sama w sobie, która każdego roku wypuszcza setki, jeśli nie tysiące (tylko na polskim rynku) nowych egzemplarzy. Wybranie odpowiedniej dla siebie może chwilę potrwać, szczególnie jeśli na początku „przekwalifikowujemy” się na nową drogę kariery.

Sprzedaż pojęciem szerokim

Sprzedawać można produkty fizyczne, usługi, swoją wiedzę, ekspertyzę, poradę lub nawet obecność i wpływy. A wszystko to łączy fakt, że większość sprzedaży odbywa się z poziomu telefonu, komputera, laptopa, czy tabletu. Do najpopularniejszych kanałów sprzedaży należą wszelkie platformy social media, które najczęściej ogląda się z telefonu. Książki o sprzedaży starszej daty zostały wydane w czasach, gdy Facebook i inne platformy były w powijakach lub jeszcze nie istniały, a rzeczywistość sprzedażowa (na skalę światową) oraz najróżniejsze trendy dynamicznie zmieniły się w trakcie ostatnich 10 lat (i dalej się zmieniają). Nie znaczy to oczywiście, że książki o sprzedaży wydane np. 30 lat temu przez specjalistów od sprzedaży bezpośredniej są bezwartościowe. Nie są! Dają perspektywę, uczą dystansu, pokazują jak i dlaczego warto poznać konsumenta oraz jak nim pokierować. Wiedza o tym „jak to się robiło kiedyś” jest dobrym uzupełnieniem do tego by sprzedawać nowocześnie.

Sprzedażowa biblioteka

W sieci istnieją całe działy poświęcone sprzedaży (zarówno internetowej, jak i fizycznej). Jak było mówione wyżej sprzedawać można absolutnie wszystko, w efekcie istnieje duża szansa, że o danej niszy sprzedażowej znajdzie się wartościową książkę. Księgarnie internetowe mają tą przewagę, że książkę nabędzie się w kilka sekund, częściej taniej niż fizyczny odpowiednik i ściągnie na swój telefon – w którym spędzamy coraz więcej czasu, stał się on już niezatopionym narzędziem pracy. Książki o sprzedaży w wirtualnej pamięci zajmą mało miejsca, oszczędzając tym samym przestrzeń na domowych, czy biurowych półkach. Jednak od czasu do czasu warto sprawdzić pozycje papierowe. Problem polega na dobraniu dobrej książki, jednak tak naprawdę złych książek nie ma. Jeśli pozycja, którą przeczytamy się dla nas nie sprawdzi, to nabieramy doświadczenia i wiemy czego unikać – innymi słowy uczymy się na błędach. Warto posprowadzać w sieci, co czytają najlepsi z naszej niszy sprzedażowej (obszaru, w którym chcemy działać), pozwoli nam to wybrać lepsze książki o sprzedaży, szybciej poszerzyć naszą wiedzę oraz skuteczniej zrealizować nasze cele biznesowe.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ