Jak urządzić biuro call center przyjazne pracownikom?

Dobrze urządzone contact center lub call center to prawdziwe wyzwanie. Choć wydawać by się mogło, że wystarczy ustawić ciąg biurek i posadzić tam pracowników, to jednak badania nad efektywnością pracy dowodzą, że takie posunięcie może kosztować nas ogrom straconych roboczogodzin.

A można tego uniknąć, przestrzegając pewnych reguł. Ich wprowadzenie nie zawsze oznacza duże koszty, warto więc wziąć je pod uwagę.

Zadbaj o pracownika i właściwą komunikację w zespole

Wiele contact center i call center cieszy się w Polsce bardzo złą opinią, a rotacja pracowników jest ogromna. Często wiążę się to nie tylko z polityką danej organizacji, ale także… samym wystrojem biura. Biurka zbyt blisko siebie, nadmierny hałas, inne stanowisko pracy każdego dnia – to wszystko odbija się na psychice pracowników. Zamiast więc inwestować w szkolenie nowych, może warto stworzyć lepsze warunki obecnym zatrudnionym?

Oto lista zasad, jakie warto zastosować, wybierające meble do call center:

  • miejsce pracy kierowników lub leaderów powinny znajdować się na niewielkich podwyższeniach, tak by mogli oni widzieć swoich pracowników,

  • umiejscowienie osób z kierowniczych stanowisk w centrum ułatwia komunikację pracownikom z nimi,

  • w call center kluczowa jest rola kontroli nad pracownikiem, jednak nie należy mu odbierać całej prywatności. Dobrym rozwiązaniem są półprzezroczyste ścianki działowe z akrylu, które z jednej strony gwarantują odpowiedni nadzór, a z drugiej dają pracownikowi nieco intymności,

  • biurka z przegrodami pozwalają też nieco niwelować hałas, tłumiąc rozchodzące się dźwięki,

  • dodatkowo, warto zainwestować w panele ścienne albo ścianki tapicerowane, które będą wytłumiać hałas.

Rozplanowanie wnętrza call center

Planując całe piętra pod contact center lub call center należy pamiętać o tym, by zadbać o przestrzeń na sfery szkoleniowe, miejsce socjalne na przerwy dla pracowników. Alejki pomiędzy rzędami biurek powinny być na tyle szerokie, by kierownicy mogli bez problemu je przemierzać. Należy także zaplanować kilka różnych ścieżek do toalety oraz dróg ewakuacyjnych.

Wybór biurek do call center

Biurka do call center powinny spełniać podstawowe zasady ergonomii. Wysokość biurek dla dorosłych osób o przeciętnym wzroście to około 70-75 centymetrów, natomiast blat roboczy powinien mieć szerokość ok. 70-80 centymetrów i długość ok. 100-120 centymetrów. W blacie oraz nogach powinny mieścić się odpowiednie otwory i rurki na kable, co pozwoli zapanować nad ich kłębowiskiem w biurze. Krzesło komputerowe powinno mieć profilowane oparcie, podłokietniki oraz regulowaną wysokość.

callcenter

Meble biurowe do call center powinny być także łatwe do utrzymania w czystości oraz dobrej jakości. Najlepiej do ich wykonania wybrać firmę, która ma już doświadczenie w realizowaniu podobnych zleceń, warto tu wymienić Fabrykę Mebli Biurowych Wuteh (http://wuteh.com.pl).

Biurka powinny być rozmieszczone w taki sposób, by menadżer zespołu widział wszystkich swoich podwładnych i mógł kontrolować ich pracę. Dla pracowników możliwość szybkiego kontaktu z przełożonym także ma duże znaczenie. Eksperci z zakresu komunikacji dowodzą, że szybki przepływ informacji i skuteczne działanie rodzi się właśnie z rozmów twarzą w twarz. Ten trend coraz częściej ma miejsce w projektowaniu biur. Warto wziąć go pod uwagę, gdyż niedługo może stać się dominującym kierunek.

Call center – zacznij je budować od dziś

Dobrze zaprojektowane biuro call center to może nie cały sukces, ale na pewny duży krok w jego stronę. Stworzenie idealnego biura warto zacząć już teraz. Jeśli planujesz stworzyć nowe call center albo zmodernizować istniejące contact center, ale nie wiesz, jak zacząć, skontaktuj się z toruńską Fabryką Mebli Biurowych Wuteh.

Materiał promocyjny.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ