Czym są porzucone koszyki i jak z nimi walczyć

Istotne dla prowadzenia biznesu jest nie tylko zachęcenie klienta do odwiedzenia strony internetowej, ale także nakłonienie go do wykonania dokładnie takiego działania, jakie jest wymagane do sprzedaży. Problemem nie jest więc tylko skłonienie do wejścia, ale także sfinalizowania zakupów. Tymczasem walka z porzuconymi koszykami nie jest łatwa.

Czym jest porzucony koszyk?

Porzuconym koszykiem nazywamy taki rodzaj robienia zakupów, który kończy się już po dodaniu produktów do koszyka. Wiele osób sprawdza w ten sposób np. jakie są koszty dostawy lub wiele innych aspektów, które są zwykle kluczowe dla podjęcia decyzji zakupowej. Porzucony koszyk jest więc zmorą prowadzących biznesy w branży e-commerce.

Jak walczyć z porzuconym koszykiem?

Istotną rolą w walce z porzucaniem koszyków może odgrywać tzw. reklama push. Dlaczego? Jest to specjalny rodzaj reklamy, który występuje w powiadomieniach, np. przeglądarek internetowych czy aplikacji. Uruchamiają się one automatycznie i niezależnie od tego, czy użytkownik jest zalogowany do aplikacji czy przegląda strony w Internecie czy też nie. Wystarczy, że przeglądarka jest włączona. Tego rodzaju reklama wpływa na budowanie wizerunku firmy, jest sposobem na przyciągnięcie klienta. Jak więc ma pomóc w walce z porzuconymi koszykami?

Przypominajka

To dość proste rozwiązanie jest z klientem niezależnie od tego, czy aktualnie szuka tego typu oferty i czy faktycznie chce powrócić do zakupów. Reklamy push wyświetlane są dokładnie wtedy, gdy sklep tego potrzebuje lub prowadzi konkretną akcję promocyjną. Taka forma reklamy zachęca, zaciekawia, intryguje i sprawia, że pusty koszyk powraca w najmniej odpowiednim momencie. Dlaczego? Pozostawienie pustego koszyka zwykle jest sprawą zamkniętą. Klient nie chce już kontynuować zakupów i tego nie robi. Opuszcza stronę i nie finalizuje zamówienia. Tymczasem reklama push umożliwia powrót do koszyka, nawet gdy klient wyszedł ze sklepu. To wygodne i pozwala mu przypomnieć sobie, że przecież wciąż dane produkty nie zostały kupiony, a on ich potrzebuje. Tak walczy się skutecznie z porzucanymi koszykami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPorównanie okien Veka
Następny artykułLikwidacja deklaracji VAT
Redakcja 360money.pl
Finanse to moja praca, ale i pasja. Rynkiem pieniężnym interesuje się od przeszło 10 lat i ciągle odkrywam coś nowego.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ